Realizujemy projekty współfinansowane ze środków unijnych, które mają na celu wspieranie przedsiębiorczości, rozwój rynku pracy oraz promowanie innowacji i zrównoważonego rozwoju. Te projekty stanowią istotny element działalności naszej organizacji i przyczyniają się do wzmacniania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.
Projekty UE
Projekty realizowane
1. „Dialog społeczny w gospodarce o obiegu zamkniętym”
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej realizują projekt „Social Dialogue in Circular Economy” finansowany ze środków Komisji Europejskiej w ramach z konkursu nr 101051934-SDiCE realizowany w ramach European Social Fund+ (ESF) Social Prerogatives and Specific Competencies Lines (SocPL)
Okres realizacji: 01.01.2023 - 31.12.2024
Biuro projektu: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, ul. Berneńska 8, 03-976 Warszawa, tel.22 518 87 00, mail: sekretariat@pracodawcyrp.pl
Wartość projektu: 315 972,07 EUR
Celem głównym projektu jest wymiana danych i dobrych praktyk między krajowym partnerem społecznym (Pracodawcy Polski) a unijnym międzybranżowym partnerem społecznym (SGI Europe) zaangażowanym w projekt ten jest kluczowym celem, zapewniającym synergię między dialogiem społecznym na szczeblu krajowym a najnowszymi osiągnięciami na poziomie UE.
Raport podsumowujący z realizacji projektu „Dialog społeczny w gospodarce o obiegu zamkniętym”.
2. Energia Pracodawców RP
Pracodawcy RP jako pierwsza organizacja zrzeszająca pracodawców realizują projekt, którego głównym celem jest wspieranie firm w przygotowaniu i realizacji inwestycji poprawiających efektywność energetyczną.
Więcej informacji na stronie: https://energia.pracodawcyrp.pl/
Nazwa programu: ELENA „Energy Local ENergy Assistance” program doradczy finansowany z budżetu EU (program InvestEU).
Nazwa projektu: "Employers of Poland for energy efficiency of the enterprises"
Okres realizacji projektu: 01.07.2024 – 30.06.2027
Obszar realizacji projektu: cała Polska
Biuro projektu: Pracodawcy RP, ul. Berneńska 8, 03-976 Warszawa
Wartość dofinansowania: 3 150 000 euro
Całkowita wartość projektu: 3 500 000 euro
3. Akademia Funduszy Europejskich – Działania edukacyjno-informacyjne dla przedsiębiorców z zakresu Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
Okres realizacji projektu: 03.10.2024 r. - 31.12.2025 r.
Obszar realizacji projektu: cała Polska
Biuro projektu: Lider projektu - Pracodawcy RP, ul. Berneńska 8, 03-976 Warszawa
Kontakt: Marta Karpińksa, e- mail m.karpinska@pracodawcyrp.pl
Partner projektu: Mazowiecka Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości, ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa
Kontakt: Arkadiusz Paciorek, e-mail arkadiusz.paciorek@mirip.org.pl
Cel: Celem głównym projektu jest edukacja przedsiębiorców i pracodawców na temat Funduszy Europejskich (FE) na lata 2021-2027 oraz zwiększenie ich wiedzy i umiejętności w planowaniu i realizowaniu projektów z wykorzystaniem tych funduszy.
Główne zadania realizowane w ramach projektu to:
Pracodawcy RP:
Kampania informacyjno-promocyjna.
Edukacyjne webinary o Funduszach Europejskich.
Poradnik dla przedsiębiorców o Funduszach Europejskich 2021-2027
Regularne publikacje o Funduszach Europejskich
Mazowiecka Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości:
Działania szkoleniowo-informacyjne dla przedsiębiorców i pracowników organizacji rzemiosła ze wszystkich szesnastu województw Polski w formie stacjonarnej i online. Szkolenia będą dotyczyć szerokiego zakresu zagadnień związanych z Funduszami Europejskimi na lata 2021-2027. Będą uwzględniać również działania aktywizujące uczestników.
Efekty:
W efekcie projektu przedsiębiorcy i pracodawcy:
dowiedzą się, jak korzystać z Funduszy Europejskich 2021-2027
nauczą się lepiej planować i realizować projekty z tych funduszy
będą swobodniej korzystać z dostępnych środków i narzędzi finansowych.
Wartość projektu: 1 576 000,00 PLN
Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 1 576 000,00 PLN
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Informujemy o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób z niepełnosprawnością sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektu z postanowieniami KPON można przekazywać za pomocą:
poczty tradycyjnej, w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
4. Akademia stanowienia i monitorowania prawa Pracodawców RP
Pracodawcy RP od stycznia będą realizować projekt pn. „Akademia stanowienia i monitorowania prawa Pracodawców RP”.
Okres realizacji projektu: 01.01.2025 - 31.12.2026 r.
Obszar realizacji projektu: cała Polska
Biuro projektu: Pracodawcy RP, ul. Berneńska 8, 03-976 Warszawa
Cel: Podniesienie intensywności, jakości i efektywności udziału Pracodawców RP i jej przedstawicieli w procesie legislacyjnym i dialogu społecznym, stanowienie prawa będzie prowadzić do pożądanych zmian społecznych i gospodarczych i efektywnego kształtowania polityk publicznych w obszarze zatrudnienia i umiejętności, tak by skutecznie wspierać dostosowanie pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian.
Intensyfikacji i zwiększenia jakości aktywności Pracodawców RP w monitorowaniu procesu legislacyjnego, przez co wzrośnie skuteczność i efektywność podejmowanych przez PRP statutowych działań (zajmowanie stanowisk i prezentowanie opinii w sprawach związanych z gospodarką, stosunkami pracy, warunkami dział pracodawców, promowanie i inicjowanie dział w zakresie zatrudnienia i umiejętności w odpowiadaniu na wyzwania demograficzne wpływające na rynek pracy) i zadań (formułowanie i publiczne prezentowanie opinii i stanowisk zgodnych z interesami pracodawców, oddziaływanie na polityki społ – gosp, identyfikowanie zagrożeń i proponowanie rozwiązań na rzecz wyzwań związanych ze zmianami na rynku pracy).
Główne zadania realizowane w ramach projektu to:
Szkolenia
Indywidualne konsultacje poszkoleniowe
Przygotowanie materiałów edukacyjnych
Efekty: W efekcie projektu przedstawiciele organizacji partnerów społecznych podniosą kompetencje z zakresu budowania zdolności partnerów społecznych
Wartość projektu: 2 619 966,80 PLN
Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 2 541 366,80 PLN
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
5. Inteligentna Baza Wiedzy
Pracodawcy RP od stycznia będą realizować projekt pn. „Inteligentna Baza Wiedzy – wsparcie Pracodawców RP w procesie monitorowania prawa”.
Okres realizacji projektu: 01.01.2025 - 31.12.2027 r.
Obszar realizacji projektu: cała Polska
Biuro projektu: Pracodawcy RP, ul. Berneńska 8, 03-976 Warszawa
Cel: Podniesienie intensywności, jakości i efektywności udziału Pracodawców RP i jej przedstawicieli w procesie legislacyjnym i dialogu społecznym, stanowienie prawa będzie prowadzić do pożądanych zmian społecznych i gospodarczych i efektywnego kształtowania polityk publicznych w obszarze zatrudnienia i umiejętności, tak by skutecznie wspierać dostosowanie pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian.
Intensyfikacji i zwiększenia jakości aktywności Pracodawców RP w monitorowaniu procesu legislacyjnego, przez co wzrośnie skuteczność i efektywność podejmowanych przez PRP statutowych działań (zajmowanie stanowisk i prezentowanie opinii w sprawach związanych z gospodarką, stosunkami pracy, warunkami dział pracodawców, promowanie i inicjowanie dział w zakresie zatrudnienia i umiejętności w odpowiadaniu na wyzwania demograficzne wpływające na rynek pracy) i zadań (formułowanie i publiczne prezentowanie opinii i stanowisk zgodnych z interesami pracodawców, oddziaływanie na polityki społ – gosp, identyfikowanie zagrożeń i proponowanie rozwiązań na rzecz wyzwań związanych ze zmianami na rynku pracy).
Główne zadania realizowane w ramach projektu to:
Budowa, uruchomienie i wdrożenie Inteligentnej Bazy Wiedzy
Efekty:
Wyposażenie min. 19 organizacji partnerów społecznych w dostęp do narzędzia (Inteligentna Baza Wiedzy) i umiejętności jego obsługi niezbędne do pozyskiwania, przetwarzania, analizy danych i formułowania wniosków w procesie stanowienia oraz monitorowania prawa.
Wartość projektu: 3 370 945,84 PLN
Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 3 269 817,39 PLN
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Projekty zrealizowane
„Kierunek Kobieta - aktywność zawodowa kobiet na rynku pracy w obliczu pandemii wywołanej COVID-19” - zbadanie aktywności zawodowej kobiet na rynku pracy w czasie pandemii. Realizowany 01.05.2022-30.11.2022.
„Dialog społeczny w kształtowaniu strategii umiejętności fizjoterapeutów” (POWR.02.20.00-00-0024/19) - zwiększenie udziału Pracodawców RP w poprawie systemu edukacji i szkoleń fizjoterapeutów na etapie ich kariery zawodowej, w celu dostosowania ich kwalifikacji i kompetencji do zmieniających się potrzeb rynku pracy i wyzwań społecznych. Realizowany 01.04.2020 -31.03.2022. *Raport końcowy z rekomendacjami dotyczącymi systemu edukacji i szkoleń fizjoterapeutów dostępny jest tutaj. **Recenzja projektu przygotowana przez dr Barbarę Juśkiewicz-Swaczynę dostępna jest tutaj.
„Sektorowa Rada ds. Kompetencji – Opieka Zdrowotna i Pomoc Społeczna ” (POWR.02.12.00-00-0007/16) – zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych w branży opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz dostosowanie systemu kształcenia do potrzeb pracodawców i rynku. Realizowany 01.09.2016 – 30.06.2023
„Nie palę bo…” – projekt zakładał realizację ogólnopolskiego (16 województw) programu, którego głównym celem było ograniczenie używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w miejscach pracy, promowanie rzucenia palenia i wspieranie osób chcących zerwać z nałogiem nikotynizmu oraz niepalenia zarówno zwykłych papierosów, nowatorskich wyrobów tytoniowych, jak i wyrobów powiązanych z wyrobami tytoniowymi, jakimi są papierosy elektroniczne.
„Nie palę bo…” – II edycja – edukacja pracodawców i pracowników w zakresie możliwości rzucenia nałogu palenia wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych
„Praca zdalna” - realizacja projektu, którego celem było zbadanie zagadnienia pracy zdalnej pod względem legislacyjnym, ekonomicznym i społecznym
„Sieć monitoringu prawa Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej” – w ramach projektu udzieliliśmy wsparcia pięciu organizacjom społecznym w prowadzeniu działań w zakresie monitorowania prawa gospodarczego i prawa pracy. Udział w projekcie wzmocnił potencjał podmiotów zaangażowanych w proces stanowienia prawa na szczeblu krajowym.
„Mobilni w Europie” z komponentem międzynarodowym – dzięki wizytom studyjnym w ośrodkach europejskich, dwieście dziesięć osób podniosło kompetencje z zakresu jakości i efektywności pracy pracowników organizacji odpowiedzialnych w zakresie edukacji, rozwoju przedsiębiorczości i zatrudnienia.
„Vetbus” wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego oraz współpracy edukacji z rynkiem pracy w krajach partnerów projektu. W ramach Vetbusa odbyto cykliczne wizyty studyjne w Hiszpanii, Rumunii, Polsce, Norwegii oraz we Włoszech.
„Mazowiecka Akademia Kompetencji” zwiększenie kompetencji kluczowych w obszarze kompetencji językowych oraz cyfrowych, ze szczególnym uwzględnieniem osób 50+ na terenie województwa mazowieckiego.
„Strategia w biznesie – doradztwo dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z regionu Kujawsko-Pomorskiego” wzmocnienie potencjału adaptacyjnego mikro, małych i średnich przedsiębiorców działających na terenie województwa kujawsko-pomorskiego poprzez rozwój zarządzania strategicznego przy wsparciu partnerów społecznych.
„Równość szans w biznesie - praktyczne narzędzia” promowanie równości szans kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych i zwiększeniu uczestnictwa kobiet w procesach decyzji ekonomicznych.
„Platforma Funduszy Europejskich Pracodawców RP” zwiększenie efektywności realizowania zadań przez Pracodawców RP. Dzięki platformie stworzono rekomendacje praktycznych rozwiązań, a także opiniowano kluczowe kwestie związane z funkcjonowaniem i tematyką funduszy europejskich