
Inteligentna Baza Wiedzy
Kogo szukamy?
Zachęcamy do udziału w Projekcie wszystkich zainteresowanych członków Pracodawców RP, którzy zgłoszą swoich Przedstawicieli.
Co oferujemy?
W ramach Projektu zostanie wdrożona, przetestowana i przystosowana do potrzeb Uczestników "Inteligenta Baza Wiedzy" - narzędzie, które posłuży do usprawnienia udziału w stanowieniu i monitorowaniu prawa/polityk publicznych w zakresie zatrudniania i umiejętności. Inteligentna Baza Wiedzy umożliwi m.in. gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie w jednym systemie raportów, stanowisk i innych dokumentów z zasobów PRP.
Przedstawiciele zgłoszeni do udziału w Projekcie uzyskają loginy i dostęp do narzędzia, zostaną przeszkoleni oraz nabędą umiejętności jego obsługi w zakresie pozyskiwania, przetwarzania, analizy danych i formułowania wniosków w procesie konsultacji aktów prawnych.
Inteligentna Baza Wiedzy umożliwi m.in.
- gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie w jednym systemie raportów, stanowisk i innych dokumentów z zasobów PRP (uporządkowanie dokumentacji, łatwość odszukania pożądanych dokumentów m.in. poprzez identyfikację słów kluczowych, inteligentne wyszukiwanie).
- automatyczne klasyfikowanie dokumentów np. poprzez dodawanie hasztagów,
- dodawanie informacji np. o autorze dokumentów (możliwość tworzenia statystyk, zestawień),
- sporządzanie podsumowań w języku polskim (lub ang.) z danego dokumentu (przydatne m.in. w przypadku tworzenia postów na media społecznościowe, raportów),
- korzystanie z inteligentnego chatu.
Projekt zakłada następujące działania w ramach usługi rozwojowej:
1. przygotowanie i przeprowadzenie dla pracowników Pracodawców RP, przedstawicieli członków i zrzeszonych organizacji szkoleń wstępnych z funkcjonalności, wykorzystania IBW i ChatGPT:
- po 4 h na grupę, zdalne (planowana liczba grup: 25),
2. przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń cyklicznych z nowych funkcjonalności, obszarów problemowych:
- 2 szkolenia po 2 h na grupę, zdalne (planowana liczba grup: 25),
3. przygotowanie i udostępnienie materiałów szkoleniowych (podręcznik administratora bazy, podręcznik użytkownika w formacie pdf, aktualizowany w przypadku dodania nowych funkcjonalności).


Projekt „Inteligentna Baza Wiedzy – wsparcie Pracodawców RP w procesie monitorowania prawa” realizowany jest przez Pracodawców RP przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Okres realizacji projektu: 01.01.2025 - 31.12.2027 r.
Obszar realizacji projektu: cała Polska
Grupa docelowa:
Zachęcamy do udziału w Projekcie wszystkich zainteresowanych członków Pracodawców RP, którzy zgłoszą swoich Przedstawicieli.
Projekt skierowany jest do:
- 250 przedstawicieli (150 kobiet, 100 mężczyzn) z minimum 19 organizacji partnerów społecznych, w tym:
- 20 przedstawicieli (10 kobiet, 10 mężczyzn) Pracodawców RP,
- 230 przedstawicieli (140 kobiet, 90 mężczyzn) z minimum 18 organizacji członkowskich z obszaru całej Polski (regionalnych lub branżowych), zrzeszonych w strukturach PRP, zaangażowanych w ramach struktur PRP w proces stanowienia oraz monitorowania prawa/polityk publicznych w zakresie zatrudnienia i umiejętności.
Główne zadania realizowane w ramach projektu:
Budowa, uruchomienie i wdrożenie Inteligentnej Bazy Wiedzy.
Efekty:
- Wyposażenie min. 19 organizacji partnerów społecznych w dostęp do narzędzia (Inteligentna Baza Wiedzy) i umiejętności jego obsługi niezbędne do pozyskiwania, przetwarzania, analizy danych i formułowania wniosków w procesie stanowienia oraz monitorowania prawa.
- intensyfikacja i zwiększenie jakości aktywności uczestników Projektu w monitorowaniu procesu legislacyjnego,
- wzrost skuteczności i efektywności podejmowanych statutowych działań (zajmowanie stanowisk i prezentowanie opinii w sprawach związanych z gospodarką, stosunkiem pracy, warunkami działań pracodawców, promowaniem i inicjowaniem działań w zakresie zatrudnienia i umiejętności w odpowiedzi na wyzwania demograficzne wpływające na rynek pracy) i zadań (formułowanie i publiczne prezentowanie opinii i stanowisk zgodnych z interesami pracodawców, oddziaływanie na polityki społeczno-gospodarczej, identyfikowanie zagrożeń i proponowanie rozwiązań na rzecz wyzwań związanych ze zmianami na rynku pracy).
Wartość projektu: 3 370 945,84 PLN
Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 3 269 817,39 PLN
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Nabór do Projektu:
Rekrutacja do Projektu prowadzona będzie cyklicznie, docelowo w 21-dniowych rundach (dni kalendarzowe) przez cały okres realizacji Projektu.
W każdym kwartale planowana jest 1 runda naboru, zgodnie z Harmonogramem Naborów. Harmonogram będzie aktualizowany na bieżąco.
W przypadku wpływu dużej liczby zgłoszeń, możemy zakończyć rundę naboru wcześniej niż przewidziane 3 tygodnie. Zastrzegamy sobie również prawo wydłużenia czasu trwania rundy naboru. W przypadku zmiany terminu zakończenia danej rundy, informacja ta zostanie zamieszczona na stronie internetowej Projektu.
Sposób aplikowania:
Dokumenty zgłoszeniowe przyjmowane będą elektronicznie na adres mailowy: dfe@pracodawcyrp.pl. Dopuszcza się przesłanie dokumentów zgłoszeniowych pocztą/kurierem/osobiście do Biura Projektu.
Dokumenty, w tym oświadczenia i zaświadczenia składane przez Organizację członkowską PRP w procesie rekrutacji powinny być podpisane i ostemplowane w miejscach do tego przewidzianych – w przypadku dokumentów składanych w postaci papierowej) lub podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w przypadku dokumentów składanych w postaci elektronicznej) przez osoby upoważnione do reprezentowania Organizacji członkowskiej PRP (zgodnie z CEIDG lub KRS).
Proces wyboru organizacji członkowskiej Pracodawców RP do uczestnictwa w Projekcie będzie składał się z następujących etapów:
- Działania rekrutacyjne Beneficjenta, w tym kontakty mailowe, telefoniczne, działania promocyjne i informacyjne na social mediach Beneficjenta.
- Zgłoszenie się do Projektu poprzez wypełnienie i złożenie formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej Beneficjenta, wraz z załącznikami i dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów udziału w Projekcie.
- Dokonanie weryfikacji kompletności zgłoszenia oraz spełniania kryteriów udziału w Projekcie przez Beneficjenta.
- Poinformowanie uczestników o wynikach weryfikacji w formie elektronicznej na adres wskazany w dokumentacji zgłoszeniowej przez Beneficjenta.
- Zawarcie umowy wsparcia pomiędzy Organizacją członkowską PRP a Beneficjentem.
Procedura delegowania uczestników do Projektu:
- Organizacja członkowska PRP deleguje swoich przedstawicieli zaangażowanych w działalność związaną z monitorowaniem i oddziaływaniem na proces legislacyjny w Polsce, którzy wypełnią Formularz Zgłoszeniowy Przedstawiciela (Załącznik nr 2 do Regulaminu).
- Warunkiem uczestnictwa danej osoby w Projekcie jest podpisanie i przedłożenie wraz z Formularzem Zgłoszeniowym, Oświadczenia Uczestnika Projektu (Załącznik nr 3 do Regulaminu) oraz kopii umowy o pracę.
- Organizacja członkowska PRP w Formularzu Zgłoszeniowym (Załącznik nr 1 do Regulaminu) każdego zgłoszonego przedstawiciela uzasadnia zgodność świadczonej przez Beneficjenta usługi rozwojowej z zajmowanym stanowiskiem pracy lub zakresem obowiązków przedstawiciela.
Dokumenty zgłoszeniowe w wersji edytowalnej znajdą Państwo w zakładce "Do pobrania".
Więcej informacji o procesie rekrutacji można znaleźć w Regulaminie Rekrutacji.
Załączniki do Regulaminu:
- Załącznik nr 1 do Regulaminu – Formularz zgłoszeniowy Organizacji członkowskiej PRP
- Załącznik nr 2 do Regulaminu – Formularz zgłoszeniowy Przedstawiciela/ki
- Załącznik nr 3 do Regulaminu – Zaświadczenie o zatrudnieniu
- Załącznik nr 4 do Regulaminu – Wzór Umowy Wsparcia
Załączniki do Umowy Wsparcia:
- Załącznik nr 1 - Klauzula Informacyjna Instytucji Pośredniczącej, do podpisania przez każdą z osób:
- podpisujących Umowę Wsparcia;
- delegowanych do udziału w Projekcie.
- Załącznik nr 2 – Klauzula Informacyjna Instytucji Zarządzającej, do podpisania przez każdą z osób:
- podpisujących Umowę Wsparcia;
- delegowanych do udziału w Projekcie.
- Załącznik nr 3 – Oświadczenie potwierdzające aktualność danych złożonych w trakcie rekrutacji
BIURO PROJEKTU:
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej
ul. Berneńska 8
03-976 Warszawa
Wszelkie pytania dotyczące Projektu "Inteligentnej Bazy Wiedzy", procesu rekrutacji oraz dokumenty zgłoszeniowe należy kierować na adres e-mail: dfe@pracodawcyrp.pl.
Dopuszcza się przesłanie dokumentów zgłoszeniowych również pocztą/kurierem/osobiście do Biura Projektu.
Więcej informacji o procesie rekrutacji można znaleźć w Regulaminie Rekrutacji