Sektorowa Rada ds. Kompetencji w sektorze Rachunkowości i Podatków

O Radzie

Sektorowa Rada ds. Kompetencji w sektorze Rachunkowości i Podatków została powołana w 2025 roku. Organizację i prowadzenie Rady powierzono Pracodawcom Rzeczypospolitej Polskiej – największej w Polsce organizacji pracodawców, działającej na rzecz przedsiębiorców, dialogu społecznego i rozwoju kompetencji.

Celem Rady jest:

  • systematyczna identyfikacja i analiza potrzeb kompetencyjnych w sektorze rachunkowości i podatków,
  • formułowanie rekomendacji dotyczących zmian w edukacji formalnej i pozaformalnej,
  • wspieranie rozwoju kwalifikacji w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji,
  • wzmocnienie współpracy między biznesem, edukacją, organizacjami branżowymi i administracją publiczną,
  • upowszechnianie wyników badań i analiz oraz wspieranie rozwoju kompetencji pracowników sektora.

Struktura Rady

Sektorowa Rada ds. Kompetencji w sektorze Rachunkowości i Podatków działa na zasadach partnerstwa ekspertów, przedstawicieli organizacji branżowych, instytucji edukacyjnych oraz pracodawców. Jej struktura została zaprojektowana tak, aby umożliwiać skuteczne podejmowanie decyzji, prowadzenie analiz oraz formułowanie rekomendacji wspierających rozwój kompetencji w sektorze.

W skład struktury Rady wchodzą:

  • Członkowie Rady – eksperci i przedstawiciele kluczowych środowisk sektora rachunkowości i podatków, powołani na podstawie kryteriów kompetencyjnych i instytucjonalnych.
  • Sekretariat Rady – odpowiada za organizację pracy Rady, komunikację oraz koordynację działań administracyjnych i sprawozdawczych. Sekretariat prowadzony jest przez Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Prezydium Rady – ciało wspierające planowanie i kierunkowanie prac Rady, zatwierdzające harmonogramy działań i projekty dokumentów. Wyłaniane jest podczas pierwszego posiedzenia Rady.
  • Grupy robocze i zespoły tematyczne – powoływane do realizacji zadań merytorycznych, w tym analiz kompetencyjnych, opiniowania kwalifikacji i przygotowywania rekomendacji.

Działalność Rady oparta jest na Regulaminie prac Rady, który gwarantuje transparentność, reprezentatywność i skuteczność podejmowanych działań.

Regulamin 

 Niniejszy dokument ma charakter roboczy. Ostateczna wersja Regulaminu zostanie zatwierdzona na pierwszym posiedzeniu Rady.



  1. Joanna Chwaścikowska-Karwacka | Polska Izba Biegłych Rewidentów
  2. Tomasz Ladziński | Pracodawcy RP
  3. Cezary Sowiński | Pracodawcy RP
  4. Antoni Kolek | Akademia im. Leona Koźmińskiego
  5. Paweł Zieniuk | Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
  6. Katarzyna Machałowska | Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oddział w Toruniu
  7. Lech Lewandowicz | Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
  8. Magdalena Osińska | Pracodawcy RP
  9. Mariusz Staniak | Pracodawcy RP
  10. Wojciech Bronicki | Pracodawcy RP
  11. Urszula Król | UMK Katedra Rachunkowości Finansowe, Instytut Ekonomii i Finansów
  12. Damian Walczak | UMK, Katedra Zarządzania Finansami, Instytut  Ekonomii i Finansów uczelnia

15.10.2025 – Posiedzenie Rady (Warszawa)

Sekretariat SRK – Pracodawcy RP
ul. Berneńska 8, 03-976 Warszawa

Julia Leszczyńska – e-mail: j.leszczynska@pracodawcyrp.pl

 Michał Grodzki – e-mail: radarp@pracodawcyrp.pl