Promocja zdrowia, opieka profilaktyczna nad pracownikami czy firmowe programy zwiększające świadomość pracowników na temat wpływu stylu życia na zdrowie – to tematy, którymi coraz częściej i chętniej interesują się pracodawcy. Firmy ewidentnie stawiają na strategie zdrowotne. Tak wynika ze specjalnej ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród członków Pracodawców RP.
Ponad trzy czwarte firm (76,2 proc.) pytanych o to, czy realizują w swoim przedsiębiorstwie strategię zdrowotną, odpowiada pozytywnie.
W ankiecie Pracodawców RP zapytaliśmy jakie strategie zdrowotne najczęściej realizują przedsiębiorcy. Ponad 80 proc. ankietowanych uważa, że niezwykle ważne są programy zwiększające świadomość pracowników na temat wpływu stylu życia na zdrowie, jak i dodatkowa opieka profilaktyczna nad pracownikami. Około 6 proc. firm oferuje pracownikom w pakietach opieki medycznej pełną stomatologię, wsparcie psychologiczne, czy dodatkowe szczepienia ochronne dla całych rodzin.
Członkowie Pracodawców RP twierdzą, że warto inwestować w promocję zdrowia w miejscu pracy (81 proc.), profilaktykę chorób zakaźnych (76,2 proc.) czy karty sportowe dla pracowników (71,4 proc.). Ponad połowa ankietowanych uważa też, że istotne są profilaktyka chorób cywilizacyjnych oraz wsparcie psychologiczne.
Co ważne, prawie wszyscy zgadzają się, że medycyna pracy powinna się rozwijać w kierunku opieki profilaktycznej finansowanej ze środków publicznych.