Co trzeci z nich zarządza budżetem przekraczającym 50 mln zł i są pożądani bardziej niż programiści – kim są menedżerowie ds. zakupów?
Wzrost liczby centrów usług wspólnych oraz rozwój międzynarodowych firm w Polsce napędza zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów ds. zakupów. Aby przyciągnąć najlepszych kandydatów, firmy oferują konkurencyjne wynagrodzenia już na początku kariery. Perspektywy rozwoju zawodowego w sektorze zakupów są oceniane pozytywnie przez 72% badanych zajmujących się zakupami, z czego 26% ocenia je jako bardzo dobre. Pracodawcy inwestują w tych ekspertów więcej niż kiedyś, gdyż stali się oni kluczowi dla generowania oszczędności w organizacji. Wynika tak z badania Antal, Sodexo, PSML “Rola i wyzwania działów zakupów w Polsce”.
Antal wraz z Sodexo oraz partnerem merytorycznym - Polskim Stowarzyszeniem Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML) przygotował raport na temat roli i wyzwań działów zakupów w Polsce. Opracowanie powstało na podstawie ankiety przeprowadzonej na przełomie marca i kwietnia 2024 r. wśród ponad 900 specjalistów i menedżerów działów zakupowych.
Wydają cudze pieniądze – kim są eksperci odpowiedzialni za zakupy?
Znacząca część menedżerów ds. zakupów dysponuje bardzo dużymi środkami finansowymi. Niemal jedną trzecią badanych stanowią osoby zarządzające budżetami przekraczającymi 50 milionów złotych. Profil polskiego specjalisty zajmującego się zakupami pokazuje go jako osobę zaangażowaną w szeroki zakres działalności firmowej. Głównym jego zadaniem jest dokonywanie zakupów surowców i materiałów do produkcji, stanowiących 61% odpowiedzialności. Odpowiada także za negocjowanie najlepszych cen i warunków zakupu. Jego praca bezpośrednio wpływa na efektywność i rentowność firmy poprzez obniżanie kosztów, zapewnianie płynności operacji i utrzymywanie wysokiej jakości produktów.
Pełna treść informacji prasowej dostępna jest tutaj.