Zwrot w modelach konsumpcji. II edycja raportu „Alkohol w Polsce"

To kolejna edycja raportu „Alkohol w Polsce”. W drugim raporcie pod lupę bierzemy rynek alkoholu w latach 2020 – 2021, czyli w okresie pandemicznych ograniczeń oraz przyglądamy się, jak w tym czasie zmieniły się zachowania konsumentów związane z konsumpcją alkoholu.

Raport zawiera analizę zmian modeli konsumpcji napojów alkoholowych. Czy domowe „happy hours” i „quarantini”, które niestety stały się popularne w czasie społecznej izolacji i pracy zdalnej, to nowy wzorzec picia w Polsce? Badania pokazują, że okres znacznego ograniczenia życia społecznego i kontaktów bezpośrednich, trudności w adaptacji do nauki i pracy zdalnej, a potem w powrocie do normalności, poczucie zagubienia i niepewności jutra, które spotęgowały wojna tuż za naszą granicą oraz trudna sytuacja ekonomiczna w kraju, tworzą warunki sprzyjające sięganiu po używki takie, jak alkohol, które błędnie traktujemy jako pomoc w radzeniu sobie z problemami.


Autorzy:

Praca zbiorowa pod kierunkiem prof. Andrzeja M. Fala


Informacje dodatkowe:

Warszawa 2022