Profesorka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, przewodnicząca Rady Doradczej Kotler Impact Poland, wice przewodnicząca Rady Zachodniej Izby Gospodarczej, doradca wielu polskich i międzynarodowych firm i korporacji w zakresie marketingu, strategii rozwoju i PR. Od 2022 roku – profesorka wizytująca na Kasetsart University w Bangkoku. Barbara Mróz-Gorgoń to konsultantka i specjalistka ds marki i strategii firmy, badaczka i naukowiec w jednym. W swej karierze wygłosiła już ponad 20 „power speachy”, współprowadziła podcasty. Regularnie prowadzi również szkolenia i warsztaty dla wielu renomowanych firm (rodzimych i zagranicznych), działających zarówno na polskim, jak i na globalnym rynku. Jest autorką wielu publikacji naukowych, w tym książki „Rebranding. Strategiczna zmiana dla organizacji”, wydanej przez PWN, która otrzymała prestiżowe wyróżnienie „Economicus 2020”– przyznawane na mocy wyborów Kapituły konkursu przez Dziennik Gazeta Prawna. Współautorka polskiego wydania książki: Podstawy nowoczesnego marketing – kompendium wiedzy przygotowane wspólnie z guru światowego marketingu – profesorem Philipem Kotlerem. Od 2025 roku powołana do zespołu działającego przy Ministerstwie Sportu i Turystyki do spraw promocji marki polskiej.
