Komisja Europejska uruchomiła scentralizowany system skarg Single Entry Point

W dniu 16 listopada 2020 r. Dyrekcja Generalna ds. Handlu Komisji Europejskiej uruchomiła nowy, scentralizowany system skarg (Single Entry Point). Służy on do zgłaszania barier  w dostępie do rynków krajów trzecich oraz naruszeń zobowiązań w zakresie handlu i zrównoważonego rozwoju, zawartych w umowach handlowych UE (efektywniejsza  implementacja i egzekwowanie umów o wolnym handlu) oraz w ramach ogólnego systemu preferencji (GSP).&l

Składanie skarg odbywa się poprzez portal Access2Markets (zakładka kontakt): https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/contact-form

Więcej informacji można odnaleźć:

Procedura składania skarg jest dedykowana dla administracji państw członkowskich UE, indywidualnych przedsiębiorstw, stowarzyszeń biznesowych/handlowych, organizacji społeczeństwa obywatelskiego i obywateli UE.

Składanie skarg na poziomie UE będzie skutecznym narzędziem bezpośredniego informowania KE ws. utrudnień w handlu dla unijnych, w tym polskich,  eksporterów na rynki krajów trzecich i podejmowania szybkich działań zaradczych po stronie KE.

W przypadku ewentualnych pytań, prosimy o kontakt: Grzegorz.Sinacki@mr.gov.pl.