Gospodarka, siła, wizja
Zaufało nam 19 000 firm zatrudniających przeszło 5 000 000 pracowników

Stawiamy na e-zdrowie i nowe technologie

W Polsce nie wykorzystuje się potencjału sektora prywatnego i środków, które są wydawane przez obywateli z własnej kieszeni na opiekę zdrowotną - mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED, wiceprezydent Pracodawców RP.



Zaczynaliście państwo jako lokalna firma, dziś na polskim rynku jesteście gigantem prywatnej ochrony zdrowia. Co jest najważniejsze w tym biznesie?

Najważniejsza jest dbałość o pacjenta i budowanie jego lojalności. To kluczowe. W ostatnich miesiącach pracowaliśmy nad nowym modelem obsługi naszych pacjentów oraz klientów korporacyjnych – pracodawców. Zainwestowaliśmy poważne środki w cyfryzację w zakresie usprawnienie ścieżki pacjenta. Stawiamy na e-zdrowie i nowe technologie. Chodzi o to, by pacjent czuł, że dajemy mu jak najszerszy zakres usług i jesteśmy w stanie zaradzić większości jego problemów.

Jakie macie plany rozwojowe?

Dalej rozwijamy opiekę ambulatoryjną. Wzmacniamy naszą obecność w miastach, w których już działamy, ale wchodzimy też do nowych lokalizacji. Zamierzamy dalej inwestować w onkologię, ortopedię, stomatologię, ale przede wszystkim nadal będziemy doskonalić nasz model obsługi. Stąd m.in. intensywna informatyzacja. Stawiamy na wygodne rozwiązania – dziś pacjent nie wszystko musi realizować w centrach medycznych. Przykładem może być e-Recepta, którą w LUX MED pacjenci mogą zamówić i otrzymać za pośrednictwem Portalu Pacjenta. A więc dajemy łatwy dostęp przez portal, potwierdzanie wizyt esemesem, wideoczaty z lekarzem. Zależy nam na tym, by telemedycyna i inne usługi teleinformatyczne były dobrym uzupełnieniem usług tradycyjnych. Chcemy, by 60 proc. naszego portfela było scyfryzowane. Ważna jest też dobra nawigacja, by pacjent nie błądził w strukturach i dokładnie wiedział, gdzie ma się udać. W 2019 roku planujemy też nowe usługi szpitalne.


Link do artykułu znajduje się tutaj.