Gospodarka, siła, wizja
Zaufało nam 19 000 firm zatrudniających przeszło 5 000 000 pracowników

Polska utrzymała miejsce w rankingu wartości marek narodowych, ale potrzeba poprawy otoczenia prawnego biznesu

Londyńska firma doradcza Brand Finance wyceniła wartość marki narodowej Polski na ponad 650 mld dolarów. Daje to nam 23. miejsce na świecie, wyprzedzamy m.in. Norwegię czy Belgię – informuje radiowa Jedynka. Jak mówi Arkadiusz Pączka z Pracodawców RP, to powód do zadowolenia, bo jest to utrzymanie pozycji. Dobra pozycja w rankingu to głównie zasługa dobrej kondycji polskiej gospodarki.

– Właśnie w tym obszarze mamy wzrost, trzeba też podkreślić, że tu czynniki polityczne nie są tak kluczowe jak gospodarcze – ocenia Pączka.

Jednocześnie dorzuca łyżkę dziegciu. Przypomina, że w tamtym roku określono co mieliśmy poprawić – i dotyczyło to poprawy otoczenia prawnego dla mikroprzedsiębiorców oraz zahamowania odpływu talentów.

Ranking marek narodowych Nation Brands opracowywany jest co roku na podstawie kilkudziesięciu zmiennych pochodzących m.in. z zestawień Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), Światowego Forum Gospodarczego w Davos i serwisu fDI Intelligence.

Materiał jest dostępny tutaj.