Gospodarka, siła, wizja
Zaufało nam 19 000 firm zatrudniających przeszło 5 000 000 pracowników

Alkohol w pracy – pracodawcy nie muszą być bezradni

Badanie trzeźwości pracownika może przeprowadzić tylko policja – twierdzą Urząd Ochrony Danych Osobowych i resort pracy. Z kolei eksperci uważają, że mogą to robić także pracodawcy. – Wyrywkowe badanie trzeźwości jest istotnym narzędziem zapewniającym bezpieczeństwo w miejscu pracy. Pozwala zapobiec wielu groźnym sytuacjom – komentuje dla Prawo.pl ekspertka Pracodawców RP Katarzyna Siemienkiewicz.

– Pracodawcy przeprowadzają badanie trzeźwości pracowników, kierując się przede wszystkim ogólnym obowiązkiem dbałości o bezpieczeństwo i higienę pracy, wynikającym z art. 66 Konstytucji RP – podkreśla.

– Kontrola stanu trzeźwości pracowników przez pracodawców nie angażuje nakładów publicznych, w przeciwieństwie do kontroli przez organ administracji. Dlatego pracodawcy powinni mieć taką możliwość w uzasadnionych przypadkach, gdy wskazują na to okoliczności. Najważniejszym celem takiego rozwiązania jest oczywiście realizacja ustawowego obowiązku pracodawcy – zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy – podsumowuje ekspertka Pracodawców RP.

Artykuł jest dostępny tutaj.