Z powodu niewiedzy oraz nagromadzonych mitów i stereotypów osoby z migreną spotykają się z niezrozumieniem. Migrena jest traktowana jako wymówka, dolegliwość, a nie jak poważna i uciążliwa choroba, która generuje wysokie koszty społeczne i gospodarcze. Podniesienie wiedzy na temat społecznych, zawodowych i gospodarczych konsekwencji migreny to główny cel kampanii.
Eksperci szacują, że w Polsce w 2017 r. na migrenę chorowało ponad 3,5 miliona osób. Choroba ta w znacznym stopniu utrudnia funkcjonowanie w pracy i rozwój zawodowy. Osoby chore na przewlekłą migrenę mogą z tego powodu być nieobecne w pracy aż przez 40 dni rocznie! Z badań Narodowego Instytutu Zdrowia – PZH wynika, że w 2018 r. zarejestrowano łącznie ponad 95 tys. dni absencji chorobowej z tytułu zwolnień lekarskich wystawionych osobom z rozpoznaniem migreny. Koszty leczenia oraz koszty pośrednie, wywołane przez nieobecność w pracy (absenteizm) oraz obniżoną aktywność pomimo obecności (prezenteizm), ponoszone są nie tylko przez pracodawców, ale także przez ogół społeczeństwa.
Będziemy bardzo wdzięczni za wypełnienie krótkiej ankiety na temat migreny, która jest dostępna tutaj. Ankieta jest skierowana do kadry zarządzającej (właścicieli firm, prezesów, menedżerów, dyrektorów itp.) oraz do działów HR.
Termin przyjmowania ankiet upływa 26 sierpnia 2019 r.