Lokalne sklepy ważne dla konsumentów i polskiej gospodarki

Dobre i osobiste relacje z klientami, szeroka oferta produktowa oraz bliskość – to największe zalety niezależnych sklepów. W czasie pandemii gwarantują one dostęp do codziennych zakupów w bezpiecznych warunkach. Co więcej, z przeprowadzonego na początku drugiej fali COVID-19 badania Mastercard wynika, że aż 66%. ankietowanych po wybuchu pandemii na nowo odkryło zalety niezależnych sklepów. Grupa Eurocash poświęciła im kampanię „Herosi Codzienności”.  

Kampania „Herosi Codzienności” ma szeroki i uniwersalny wymiar. Nie promuje żadnej z sieci czy organizatora kampanii. W spocie, który towarzyszy kampanii, nie świadomie nie został użyty żaden logotyp.

- Chcemy pokazać opinii publicznej rolę i znaczenie lokalnych sklepów niezależnie od tego, czy są one zrzeszone w sieciach czy działają samodzielnie pod własnym szyldem – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu należącej do Pracodawców RP Grupy Eurocash.


Wsparcie lokalnej przedsiębiorczości

Co ważne, kampania ma na celu zaprezentowanie szerokiej opinii publicznej roli i znaczenia sklepów „tuż za rogiem' nie tylko dla lokalnych społeczności, ale również dla całej polskiej gospodarki.

- Liczymy, że w udostępnianie naszego filmu w mediach społecznościowych zaangażują się wszyscy, którym na sercu leży dobro handlu niezależnego i wspieranie lokalnych przedsiębiorców. Zachęcamy do wsparcia naszej kampanii i połączenia sił w celu wspólnego promowania idei niezależnej polskiej przedsiębiorczości - dodaje Jacek Owczarek.


Renesans lokalnych sklepów

Z przeprowadzonego we wrześniu przez firmę OnePoll na zlecenie Mastercard badania wynika, że 66% ankietowanych na nowo odkryło zalety okolicznych sklepów. Powód? Bliższa lokalizacja, ważna przy ograniczeniach w przemieszczaniu się (52%), mniejsze kolejki niż w dużych supermarketach (45%). Poza tym aż 82% badanych woli kupować od przedsiębiorców, których zna. Z kolei 77% ankietowanych zadeklarowało zaufanie do porad lokalnych sprzedawców. Co ciekawe, wśród pięciu najważniejszych miejsc spajających społeczność lokalną są piekarnie i sklepy osiedlowe. Właśnie tych ostatnich dotyczy spot przygotowany w ramach kampanii „Herosi Codzienności”.


Nowe trendy w sprzedaży

- W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami skokowego wzrostu handlu w e-commerce. Nasze najnowsze badanie pokazuje jednak równoległy trend zakupowy, polegający na zwiększeniu wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa. Oba te zjawiska dają szansę na wzmocnienie małej przedsiębiorczości i szybsze wyjście z kryzysu gospodarczego, dlatego obydwa warto wspierać – podkreśla Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.